Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından haziran ayına ilişkin doğum yardımı ödemeleri hesaplara yatırıldı. Bu kapsamda Kırşehir'de doğum yardımı almaya hak kazanan anneler de destek ödemelerini hesaplarından almaya başladı.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, yaptığı açıklamada, 2025 Aile Yılı kapsamında güncellenen doğum yardımı uygulamasının ailelere önemli katkı sağladığını belirtti. Buna göre, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren doğan ilk çocuk için tek seferlik 5 bin lira, ikinci çocuk için aylık 1.500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira destek veriliyor.
Bakan Göktaş, haziran ayı ödemelerinin bugün itibarıyla annelerin hesaplarına yatırıldığını belirterek, bugüne kadar doğum yardımından yararlanan 1 milyon 99 bin 185 annenin hesabına toplam 20,1 milyar lira ödeme yapıldığını açıkladı.
Kırşehir'de de destekten yararlanan aileler, ödemelerini Halkbank aracılığıyla hesaplarından alabilecek. Başvurular ise e-Devlet ile "İlk Öğretmenim Ailem" mobil uygulaması üzerinden yapılmaya devam ediyor. Başvurusu onaylanan aileler, ödemelerine ilişkin bilgilere aynı uygulama üzerinden ulaşabiliyor.
Doğum yardımı ödemelerinin çocuklar 5 yaşını tamamlayıncaya kadar kesintisiz olarak sürdürüleceğini belirten Bakan Göktaş, Bakanlık olarak aile yapısını güçlendirmeye ve çocuk sahibi olan aileleri desteklemeye yönelik çalışmaların devam edeceğini ifade etti.
Yetkililer, Kırşehir'de doğum yardımı almaya hak kazanan ailelerin de ödemelerini kontrol etmeleri ve başvuru yapmamış vatandaşların e-Devlet üzerinden işlemlerini tamamlamaları çağrısında bulundu.




